Przez wiele lat podstawową formą biletu – prócz jednorazowych – były bilety miesięczne. Teraz ustępują miejsca biletom okresowym: 7-, 30- i 90-dniowym, których ważność liczy się od dnia zakupu a nie według miesięcy kalendarzowych.
Analiza sprzedaży biletów w Komunikacji Miejskiej w Bielsku-Białej wskazuje, że na przestrzeni ostatnich lat (2023-2024) spadło zapotrzebowanie na bilety stricte miesięczne (-8,5 tys. szt.) a bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem stały się bilety 30-dniowe (+15,4 tys. szt.). Od pandemicznego załamania w 2021 roku sprzedaż tego rodzaju biletów wzrosła prawie pięciokrotnie!
Rozwiązanie z biletami okresowymi jest bardziej elastyczne i lepiej odpowiada na potrzeby pasażerów, gdyż dostosowuje moment zakupu i rozpoczęcia ważności biletu do dni wolnych, urlopów, ferii, czy wakacji. O wprowadzenie takiego systemu wnioskowali sami pasażerowie.
Problemem nie jest też konieczność pilnowania upływającego terminu ważności, BBbiletu 30- i 90-dniowego, gdyż pasażerowie korzystający z zakupu biletów w E-sklepie MZK otrzymują drogą mailową informację o zbliżającym się końcu okresu. Każdy z pasażerów otrzymuje komunikat: „Przypominamy, że twój bilet okresowy wkrótce wygaśnie. Jego ważność kończy się za 2 dni. Prosimy o dokonanie zakupu nowego biletu, aby uniknąć przerwy w korzystaniu z naszych usług”. Jeśli ktoś chce samodzielnie sprawdzić okres ważności biletu i posiada Kartę Pasażera KMBB, może przyłożyć ją do znajdującego się w każdym pojeździe kasownika elektronicznego i odczytać komunikat o ważności biletu.
Wszystkie funkcjonujące w Bielsku-Białej nowoczesne narzędzia elektronicznej dystrybucji biletowej, takie jak aplikacje mobilne czy E-sklep MZK, przystosowane są do obsługi biletów 7, 30 i 90-dniowych, w tym także BBbiletów. Natomiast tradycyjna forma biletów okresowych – na dany miesiąc kalendarzowy oraz w postaci papierowej – nadal utrzymywana będzie w Bielsku-Białej w sieci biletomatów stacjonarnych, pomimo iż w latach 2020-2024 sprzedaż tego rodzaju biletów spadła prawie o jedną trzecią.