Po ponad dwóch latach w piątek samochody przejechały wiaduktem w ciągu ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego. Tym samym zakończyła się ważna inwestycja drogowa w naszym mieście.
Przywrócenie przejezdności ulicy Eugeniusza Kwiatkowskiego znacznie usprawni poruszanie się w tej części miasta. Dzięki zakończonej inwestycji dużo łatwiej dojechać będzie od strony Komorowic Śląskich i Hałcnowa w okolice dworców oraz zachodnich części miasta. – To naprawdę duże święto. Po ponad dwóch latach otwieramy i przywracamy mieszkańcom ulicę niezwykle istotną dla całego miasta. Arterie na danym obszarze to naczynia połączone, jeżeli wyłączymy jedną z głównych, natychmiast zagęszcza się ruch na pozostałych w mieście. To właśnie obserwowaliśmy, ale od dziś problem się zmniejszy – mówił podczas otwarcia prezydent Jarosław Klimaszewski. Uroczyste oddanie do użytku ulicy po przebudowie odbyło się z udziałem władz wszystkich szczebli, przedstawicieli Miejskiego Zarządu Dróg i wykonawcy - Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa.
Przypomnijmy, rozebrany w trakcie realizacji inwestycji wiadukt zagrażał bezpieczeństwu i musiał być wyłączony z ruchu. MZD umowę na budowę nowego obiektu podpisał z wykonawcą 10 lutego 2023 roku. W zakresie prac, które musieli wykonać budowlańcy, były - rozbiórka starego wiaduktu, budowa nowego obiektu mostowego nad torami kolejowymi – linią nr 139 i drogą zakładową, przebudowa ulic Eugeniusza Kwiatkowskiego i Michała Grażyńskiegio oraz modernizacja Ronda Ofiar Katynia.
W trakcie realizacji inwestycji w ciągu ulicy Kwiatkowskiego wybudowane zostały chodniki, odcinek ścieżki rowerowej oraz specjalnie doświetlone przejścia dla pieszych. Wybudowanr zostały także schody i winda, dzięki którym pasażerowie będą mieli łatwiejszy dostęp do przystanku kolejowego Bielsko-Biała Północ.
Co ważne, zadbano także o otoczenie ulicy Kwiatkowskiego. W ramach tzw. nasadzeń zastępczych posadzono 240 drzew, a na rondzie Ofiar Katynia zasadzono 1820 roślin ozdobnych.
Podczas otwarcia inwestor, Miejski Zarząd Dróg, podał kilka ciekawostek związanych z realizacją inwestycji. W czasie prac budowlańcy wykorzystali m.in.: 860 ton stali zbrojeniowej, 5020 metrów sześciennych betonu konstrukcyjnego, 4 tysiące ton mas bitumicznych, 2,5 tysiąca metrów kwadratowych nawierzchni chodników i ciągów pieszo-rowerowych z kostki betonowej oraz 18 tysięcy metrów sześciennych nasypów z gruntu zbrojonego.
Koszt inwestycji to 71,5 miliona złotych. Przedsięwzięcie było współfinansowane w wysokości 35 mln zł z funduszy rządowych w ramach programu Polski Ład.