W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację podstawowych jej funkcji.

Te cookies są niezbędne do funkcjonowania naszej strony i nie może być wyłączony w naszych systemach. Możesz zmienić ustawienia tak, aby je zablokować, jednak strona nie będzie wtedy funkcjonowała prawidłowo
Te cookies pozwalają nam mierzyć ilość wizyt i zbierać informacje o źródłach ruchu, dzięki czemu możemy poprawić działanie naszej strony. Pomagają nam też dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak odwiedzający poruszają się po naszej witrynie. Jeśli zablokujesz ten rodzaj cookies nie będziemy mogli zbierać informacji o korzystaniu z witryny oraz nie będziemy w stanie monitorować jej wydajności.
Te cookies służą do tego, aby wiadomości reklamowe były bardziej trafne oraz dostosowane do Twoich preferencji. Zapobiegają też ponownemu pojawianiu się tych samych reklam. Reklamy te służą wyłącznie do informowania o prowadzonych działaniach. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej polityce prywatności.
Aktualności

Edukacja zdrowotna w Bielsku-Białej to porażka

Edukacja zdrowotna w Bielsku-Białej to porażka

Jak informuje Urząd Miejski  w szkołach podstawowych w  zajęciach udział weźmie ok. 39 proc.  uczniów. W szkołach średnich to zaledwie 7 %. W kilku szkołach zrezygnowali wszyscy.

Wśród szkół średnich jest aż pięć , w których z zajęć wypisali się wszyscy uczniowie, a są też takie, gdzie na zajęcia uczęszczać będą pojedyncze osoby, choć szkoła  liczy kilkuset uczniów. Bardzo dużo uczniów zrezygnowało w szkołach podstawowych na osiedlu Beskidzkim, Kopernika czy w Mikluszowicach Krakowskich.

Edukacja zdrowotna to przedmiot wprowadzony od nowego roku szkolnego, który zastąpić miał  wychowanie do życia w rodzinie. W podstawie programowej znalazły się między innymi : zdrowie fizyczne i psychiczne, profilaktyka uzależnień, zasady zdrowego odżywiania i aktywności, tematy związane z poznawaniem siebie i samoakceptacji.  Lekcje prowadzić mogą m.in. nauczyciele biologii, przyrody, wychowania fizycznego czy wychowanie do życia w rodzinie. Uczniowie nie muszą posiadać podręczników, a tematy  ze scenariuszami lekcji, nauczyciele mają na platformie edukacyjnej MEN. Zajęcia odbywają się w klasach od IV do VIII raz w tygodniu, a w szkołach średnich w wymiarze jednej godziny tygodniowo w dwóch z trzech lat nauki.

O przedmiot i jego program od samego początku rozgorzała walka ideologiczna w którą głównie zaangażowani byli politycy i Kościół. Kto wygrał? Wydaje się, że nikt, a na pewno jednymi przegranymi w tej bitwie są dzieci i młodzież.  Bo z powodu tej awantury sporo tematów i zagadnień bardzo potrzebnych zostało po prostu wyrzuconych  do kosza.

Dlaczego się nie udało?  Głównym powodem jest oczywiście dobrowolność udziału w lekcjach. W przypadku uczniów ze szkół średnich to był czynnik decydujący. Jak jest coś co można odpuścić to się odpuszcza. W przypadku szkół podstawowych, główni decydenci to rodzice.

Od redakcji:

Wmieszanie się polityków do walki o to czego dzieci powinny się uczyć w szkole, tej ostatniej z pewnością nie pomoże. Polska szkoła i tak ma mnóstwo problemów, z którymi sobie nie radzi, teraz doszedł jeszcze dodatkowy wrzucony na barki dyrektorów szkół i nauczycieli. Wygląda na to, że tematy tzw. trudne dotyczące seksualności, płci etc. będą dzieci poznawać wszędzie tam gdzie nie powinny, bo dorośli tak się zapędzili w walce o rząd dusz, że pozstawili je youtuberom, influencerom i jak dawniej bywało kumplom z bloku lub osiedla.

Powiązane artykuły

O nas

Portal jest miejscem spotkania i dyskusji dla tych, którym nie wystarcza codzienna dawka smutnych newsów, jednakowych we wszystkich mediach. Chcemy pisać o naszym mieście, Bielsku-Białej, bo lubimy to miasto i jego mieszkańców. W naszej pracy pozostajemy niezależni od lokalnych władz i biznesu.

Cart